A segítő beszélgetés feladata nem más, mint kijavítani a hagyományos beszélgetésből fakadó szükségszerű félreértéseket, kudarcokat és konfliktusokat.
A legtöbb ember azt hiszi, hogy beszélgetni egyszerű, elég csak járatni a szánkat. Ez a kártya nem nekik készült, hanem azoknak, akik összetettebben gondolkodnak a beszélgetésről.
...és minél többet segítünk másokon, annál többet segítünk önmagunknak
Bár makacsul tarja magát az a nézet, hogy a beszélgetés elsősorban az információcseréjéről szól, a valóság ennél jóval összetettebb. Mert bár nyilvánvalóan még a legérzelmesebb beszélgetésben is történik információ csere, a lényeg messze nem ez. A legtöbb beszélgetés az érzelmek kifejezéséről és azok megértéséről szól. Ha ez sikerül a beszélgetés örömöt és felszabadultságot okoz, ha nem, akkor kisebb vagy nagyobb űrt hagy maga után.
A beszélgetőpartner rugalmasabbá és segítőkészebbé válik.
Másképpen látja önmagát és a helyzetet, amiben van.
Elengedi a fekete-fehér, szemet-szemér, vagy-vagy gondolkodást és kinyílik.
Javul az önbizalma, a másokba és a külvilágba vetett hite megerősödik.
Beláthatja, hogy nincs tökéletesen vesztes élethelyzet, mindig lehetséges valamit tenni önmagért.
Jobban el tudja magát és a világot fogadni olyannak, amilyen.
Képes energiát meríteni csupán a szavak erejéből.
Lehetőséget kap a káros szokásai megértésére és megváltoztatására.
Képessé válik a szeretet elfogadására és továbbadására.
...akik számára a beszélgetés nem csupán a csevegésről szól, hanem eszközt látnak benne, hogy segítsenek a környezetünkön és javítsák a világot éppen annyira, amennyire egy-egy kommunikációs helyzetben lehetséges.
INDÍTÁS Minden beszélgetés rituálé, így minden beszélgetésnek van eleje, közepe és vége. A professzionális segítő beszélgetés általában nem a beszélgetés legelején indul.
MEGÉRTÉS A megértés minden valódi összekapcsolódás alapja. Nem lehetséges valakivel közösen előre lépni és bizalmi kapcsolatot felépíteni, ha nem értjük meg a
beszélgetőpartner álláspontját.
ELFOGADÁS Miután megértettük a beszélgetőpartnerünket, sokszor ki kell mozdulnunk gondolkodásunk komfortzónájából és amennyire képesek vagyunk, át kell élnünk az ő történetét. Ha az álláspontját elutasítjuk, akarva akaratlanul kiesünk a történetből.
VIZSGA Ha megértettük és elfogadtuk a másik álláspontját, akkor azt be is kell neki bizonyítani. Ez a kopogtatás a bizalom ajtaján. Ez a vizsgahelyzet!
MEGOLDÁS Ha jól vizsgáztunk a munkánk sokkal könnyebbé válik. Más dolgunk nincs, mint megfelelő nyelvi elemeket alkalmazva közös gondolkodásra ösztönözni a beszélgetőpartnert.
JAVASLATTÉTEL Ehhez a szinthez akkor csatlakozunk, ha a beszélgetőpartner nem képes önmagában megoldani a problémát és segítségre szorul, vagy mély programokat szeretnénk beültetni.
LEZÁRÁS A beszélgetést, akár az indítást, valamilyen formulával zárjuk, de míg a belépés nem valószínű, hogy emlékezetes része a beszélgetésnek, addig a kilépés az utolsó megmozdulás, amit érdemes jól kivitelezni, így a beszélgetés feldolgozása sokkal magasabb hatásfokon tud végbemenni.
Legközelebb, amikor valamilyen vitába keverednek a feleségükkel, a barátjukkal vagy baráti csoporttal, állítsák meg a vitát egy pillanatra, és a folyatáshoz alkalmazzák a következő szabályt: „Mindenki csak akkor mondhatja el a saját mondókáját miután összefoglalta az előző beszélgető gondolatait és érzéseit annak a másik beszélőnek a teljes megelégedésére.” Ez azt jelenti, hogy csak akkor fejthetik ki a saját nézőpontjukat, amikor olyan jól sikerült megérteni a másik ember gondolatait és érzéseit, hogy neki magának össze tudják foglalni.
Ez nagyon egyszerűnek tűnik, ugye? De ha kipróbálják, rájönnek, hogy ez az egyik legnehezebb feladat. Abban a pillanatban, amikor teljesen sikerült megérteni a másik ember nézőpontját, a saját mondanivalónkat drasztikusan át kell fogalmaznunk. Aki ezt a gyakorlatot végigcsinálja, tapasztalhatja, hogy a vita érzelemmentessé válik, a nézetkülönbségek száma csökken, a mindvégig megmaradó nézetkülönbségek racionálisan elfogadhatóak lesznek a másik személy számára és az érthetőség keretein belül maradnak.
Carl Rogers
Az ár a szállítás költségét nem tartalmazza!
60 napos visszavásárlási garanciával!
Annyira biztosak vagyunk benne, hogy elégedett leszel a kártyákkal, hogy 60 napos garanciát vállalunk rá. Igen, jól olvastad, 2 hónapig minden indoklás nélkül visszavásároljuk.
Nem kell magyarázkodnod, nem kell megindokolnod, nem kell bizonygatnod semmit. Csak küldd vissza a terméket és mi visszautaljuk az árát.
A visszafizetési garancia a postaköltségre, illetve sérült, vagy hiányos termékre természetesen nem vonatkozik!
Ha nem próbálod ki, talán soha sem ismered meg a hipnotikus nyelvi minták erejét.
Ezzel a pénzvisszafizetési garanciával biztosítva tényleg belevághatsz a hipnotikus nyelvhasználat megismerésébe.